Известие

Collapse
No announcement yet.

Още един интересен проблем

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Още един интересен проблем

    Колеги, появи се интересен проблем с абс-а. Паля колата, тръгвам и след 4-5 мин ми светват лампите за абс и другата и ми изчезва абс-а. Вчера прибирайки се от работа, ми светнха, а заедно с тях ми светна и една оранжева лампа с ключ и пишеше code. Имобилайзер предполагам. След като згася колата и запаля пак, имам абс и след 4-5 мин същта работа, светват лампите и изчезва абс - а. За щастие втори път кода не е светвал.
    С МЕС-а и елм327 можеше ли да се чете абс, или само еърбега се четеше? Какво да търся и гледам по колата? Преди една седмица ми сменяваха полуоскта , но проблема е от вчера, не вярвам да е прецакал нещо майстора. Давайте идеи моля ви

    sigpic
    Alfa Romeo 159 EX

  • #2
    Като светнат ламбите спира ли да отчита километража?
    sigpicALFA ROMEO 156 1.8TS ex
    ALFA ROMEO 2.0JTS ex
    ALFA ROMEO Crosswagon Q4
    Продавам Алфи на части!

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от lubo_red Покажи съобщение
      Като светнат ламбите спира ли да отчита километража?
      Не , гледах специално за това. И оборотомера, и километража си работят

      sigpic
      Alfa Romeo 159 EX

      Comment


      • #4
        Какво ще рече и другата лампа - АСР ?
        Най вероятно е от смяната на полуоската,
        търси проблема там по датчика на АБС-а.
        Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
        159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
        NEW 159 2.0 JTDm Black TI

        Comment


        • #5
          Или не добре поставен/наместен кабел на датчика на абс около вилицата.
          При мен за щастие го хванах на време и се оказа ,
          че въпростния кабел опира у вътрешната част на джанта и с времето се протъркало.
          156 2.4 jtd 2001 Sportwagon Sony,Hertz,Boss & JBL sound
          KONI sport adjustable suspension kit,Big BREMBO brake kit
          Cinquecento 1.1i 1998 Sporting
          Subaru İmpreza 2000 turbo 1999 Sportwagon

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от barash Покажи съобщение
            Или не добре поставен/наместен кабел на датчика на абс около вилицата.
            При мен за щастие го хванах на време и се оказа ,
            че въпростния кабел опира у вътрешната част на джанта и с времето се протъркало.
            Датчика няма как да не го наместиш, той си влиза в дупката и се стяга с болче. По-скоро буксата му или проблем с кабела, също и дефектирал датчик. Закачаш и гледаш кой е, после търсиш решение. Аср също светва защото компа и отчита некоректни стойности от датчика, съответно ако абс системата беше ок щеше да прави корекции по горивото. Двете системи взимат сигнал от датчиците на абс.
            "Кода" е бил съвпадение, няма отношение по системите за сигурност. За всеки случай провери акумулаторния отсег.
            МЕС може да чете комп, еърбег, абс, но аз се вързвам с ваг кабел. С елм не съм пробвал, ако има бутон за смяна на пиновете трябва да стане. 1 3 и 7 са пиновете които ти трябват.
            Last edited by mirchozo; d.m.y г., 22:06.
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
            Горе главата, нищо че е празна...

            Comment


            • #7
              Провери стоповете дали ти светят без да натискаш спирачката. Да не си е заминала стоп машинката. Най-добре с диагности да се види точно каква грешка изкарва. Другото, което можеш да направиш е да замериш датчиците , дали отчитат правилно. При мен външната обвивка на кабела беше в перфектно състояние, но вътре прекъснат. Много трудно го хванах. Трябваше да го сваля и клатя , докато един приятел го измерваше. На място колата не изкарвсше грешка, но тръгнали излизаше когато и скимне, през 5-20-30мин. Някой път цял ден не излизаше. Виж какво ще ти покаже диагностиката и сподели тука.

              Comment


              • #8
                Светлините на спирачките си работят. С елма не мога да прочета абс-а. Трябва ми кабел за целта.

                sigpic
                Alfa Romeo 159 EX

                Comment


                • #9
                  При мен така един майстор беше прекарал шлауха с кабелите на дебитомера през ролката на хидравличната помпа и като се върти, изтъркала кабелите и контактуват в маса и на таблото беше станало "дискотека" - АБС, АСР, ВДЦ, Еърбеци...пълна програма.
                  Alfa 159 2,4 JTDm Q4
                  ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
                  ex Alfa 156 1,9 JTD
                  ex Alfa 75 1,8

                  Comment


                  • #10
                    Сега гледаха всички букси, кабелчета и така нататък. Всичко е на ред. Остава варианта някой датчик просто да се е прецакал. Как да разбера кой точно датчик не сработва? Освен това да попитам къде са бушоните и релетата за абс-а, за да ги търся и да ги отстраня като евентуален проблем? Сега дори не гаснат лампите вече, гася - паля , но лампите си светят.

                    sigpic
                    Alfa Romeo 159 EX

                    Comment


                    • #11
                      Някой от датчиците е вероятно. Ако имаш преден и заден под ръка закаш му буксата вместо твоя и даваш контакт. Когато системата е ок ще изгасне чека. Това в случай че не ползваш диагностика, ако ползваш съответно ще излезе точната грешка и ще я прочетеш в аутодата. Датчиците не са заменими конструктивно, всеки си е за неговото колело.
                      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                      Горе главата, нищо че е празна...

                      Comment


                      • #12
                        Сега я гледах на екзаминер. Всички датчици отчитат вярно, оказва се ( според програмата ), че някакво реле на клапана е сдало багажа, ама то не се сменяло, ами се сменя цялата помпа на абс-а.
                        Интересно ми е, да се доверя ли на екзаминера , или да проверявам за лош контакт из буксите на помпата? Защото до тази сутрин като запаля колата, лампите не светваха, а след като тръгна и мина през неравност светваха. Тази сутрин обаче, вече си светнаха лампите и повече не гаснат. Боби ( собственика на екзаминера ) ми каза, че втора употреба помпите не били скъпи

                        sigpic
                        Alfa Romeo 159 EX

                        Comment


                        • #13
                          Колега, дай точно каква грешка ти дава да може да те ориентираме. Аз сменях тези релета и се оправи. Погледни тук. Сменях и датчик, който в дадени неравности включваше грешка на АБС-а, но в покой си отчиташе вярно, явно като е на място кабела е давал контакт. Но в движение и разместване контакта се е губел в дадени моменти. Датчика, ако питаш мен най-добре се проверява като го свалиш и измериш съпротивлението му, като един мери съпротивлението, а другия разклаща кабела да се види дали прекъсва някъде сигнала като се размърда. Моя нямаше да го хвана, ако не го бях свалил. Отиди на една свястна диагностика, запиши си какви точно грешки ти дава и сподели тука.

                          Comment

                          Working...
                          X